SZTUKA  DLA  BIZNESU

Swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu: zrozumienia sztuki, kreatywności, pracy twórczej i innych, zgodzili się przekazać w tym projekcie:

  • Wiesław Bartkowski

    Projektant interakcji i badacz systemów złożonych

    Wiesław Bartkowski

    Projektant interakcji i badacz systemów złożonych

    Działa na pograniczu informatyki, nauk społecznych i designu. Wykładowca Uniwersytetu SWPS na Wydziale Psychologii oraz na School of Form, na której jest kierownikiem i współtwórcą studiów podyplomowych CreativeCoding.pl. Pasjonat dzielenia się umiejętnością programowania. Przekonuje projektantów by ubrudzili ręce w kodzie i poczuli właściwości tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką. Naukowo zajmuje się complex systems. Symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Realizował badania m.in. w programie "Future and emerging technologies". Twórca narzędzi wykorzystywanych w ONZ i West Point. Uwielbia współpracować z artystami. Jego wizualizacje naukowe i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w MSN, CSW, BOZAR, Zachęcie i Teatrze Nowym.

  • Dominika Błaszczyk

    Współzałożycielka organizacji Contemporary Lynx i redaktorka naczelna Contemporary Lynx Magazine

    Dominika Błaszczyk

    Współzałożycielka organizacji Contemporary Lynx i redaktorka naczelna Contemporary Lynx Magazine

    Historyczka Sztuki, Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 2009-2015 pracowała w Galerii Starmach (Kraków) jako kurator. Od 2013 prowadzi gościnne spotkania i wykłady: wydział Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim; Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego; Galeria Calvert 22 w Londynie; Bunkier Sztuki Kraków; Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jej teksty ukazały się m.in. w Contemporary Lynx Magazine, EXIT, Format, Artpunkt, Nowa Dekada Krakowska, Dekada Literacka, ArtPapier.

  • Teresa Starzec

    Artystka

    Teresa Starzec

    Artystka

    Uprawia malarstwo i drzeworyt. Absolwentka ASP w Krakowie (malarstwo i grafika warsztatowa), Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Sztokholmie (grafika) i Studium Pedagogicznego.  Stypendystka Atelierhaus Worpswede (Niemcy). Miała 23 wystawy indywidualne, uczestniczyła w 55 wystawach zbiorowych. Jej prace znajdują się m.in. w Muzeum Narodowym w Krakowie, British Museum w Londynie, Muzeum Archidiecezjalnym w Warszawie i w innych kolekcjach w kraju i zagranicą. 

    Zajmuje się malarstwem i grafiką oraz nauczaniem artystycznym. W 1991 roku stworzyła wraz z mężem Andrzejem Bielawskim Fundację Atelier oraz Atelier Foksal – Szkołę Rysunku i Malarstwa (www.atelier.org.pl), które prowadzi do dziś przy ul. Foksal 11 w Warszawie.

    Tworzy programy edukacji twórczej dzieci, młodzieży i dorosłych. W 2005 roku zainicjowała i realizuje projekt „Kamienica Artystyczna Foksal 11”. Więcej informacji na stronie internetowej: www.teresastarzec.pl

  • Arti Grabowski

    Artysta interdyscyplinarny

    Arti Grabowski

    Artysta interdyscyplinarny

    Dr Artur Grabowski, rocznik 77. Artysta interdyscyplinarny: malarz, rzeźbiarz, aktor, performer. Zrealizował ponad 300 akcji wystawianych na festiwalach sztuki performance, przeglądach sztuki wideo na całym świecie. Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Adiunkt w Pracowni Sztuki Performance na Wydziale Intermedia, (ASP w Krakowie). Były Aktor Teatru Porywacze Ciał. Członek krakowskiego Stowarzyszenia Fort Sztuki, Rady Programowej Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. Kurator i współorganizował wielu Międzynarodowych Festiwali Sztuki Performance i Akcji w Polsce. Pod powyższym garniturem: Boski Arti - syn leśnika i pielęgniarki, były bokser. Zakładał pierwsze Sejmiki i Parlamenty Młodzieżowe w Polsce i na Ukrainie; grał na perkusji, był też prezesem Klubu Sportowego; członek kilku wspólnot efemerycznych (IAMESH, NONGRATA), maratończyk. „Performatywne zwierzę, uodpornione szczepionką absurdu, dystansu i entuzjazmu. Jego twórczość epatuje amplitudą emocji: bawi, przeraża, zaskakuję. Deklaruje, że nie będzie uprawiał nudnej sztuki. Bywa bezkompromisowy względem siebie jak i publiczności - czego dowodem jest bogata dokumentacja kontuzji nabytych podczas wystąpień.